Krediidipank kasvatas esimesel poolaastal tegevusmahte

17.08.2017

Aasta algul uued kodumaised omanikud saanud ja sügisel Coop Panga kaubamärgi all turule tulev Eesti Krediidipank kasvatas tänavu esimesel poolaastal kõigi olulisemate äriliinide tegevusmahte.

Krediidipanga laenuportfell kasvas aasta algusega võrreldes 20 protsenti ja ulatus juuni lõpu seisuga 183,5 miljoni euroni. Hoiuseportfell kasvas samal ajal 8 protsenti, ulatudes 275,5 miljoni euroni. Panga neto intressitulu kasvas I poolaastal eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 30 protsenti ehk 1 miljoni euro võrra 4,5 miljoni euroni.

Eesti Krediidipanga juhatuse esimehe Margus Rinki sõnul keskendus pank I poolaastal aktiivse äritegevuse käivitamisele ning uue äristrateegia ellu rakendamisele. “Esimese poolaasta tulemused näitavad, et meie positsioon on paranenud nii laenu kui hoiuste turul. Lisaks sulgesime juunis kahjumlikult tegutsenud Läti filiaali ja alustasime pangale kuuluva kinnisvaraportfelli müümisega, et keskenduda meie põhitegevusele. Aasta alguses asus ametisse uus nõukogu ja juhatus ning vahetusid mitmed võtmepositsioonidel töötavad inimesed. II poolaastal võtame kasutusele uue ärinime ja kaubamärgi Coop Pank, mis lubab hakata realiseerima Eesti suurimasse jaekaubandusgruppi Coop kuulumisest tekkivat sünergiat,” rääkis Rink.

Krediidipanga klientide arv kasvas poolaastaga 1000 võrra, ulatudes juuni lõpus 32 000-ni. Krediidipanga grupp andis tööd ligi 200 inimesele 12 üle Eesti paiknevas esinduses.

Krediidipanga puhaskasum oli I poolaastal 0,3 miljonit eurot, kahanedes aastaga 0,4 miljoni euro võrra. Kasumlikkust mõjutasid uue strateegia ellu viimisest tingitud ühekordse iseloomuga kulud, näiteks Läti filiaali sulgemine, personalivaldkonna muudatused, samuti uue ärinime ja kaubamärgi kasutusele võtmise ettevalmistusega seotud kulutused. Eesti Krediidipank ostis I poolaastal 100-protsendilise osaluse ettevõtetes Coop Finants ja Krediidipank Finants.

Eesti Krediidipank avaldab II kvartali majandustulemuste vahearuande augusti lõpuks.

Eesti ainus ühistuline jaekaubandusgrupp Coop Eesti, mille müügivõrgustikku kuulub enam kui 350 kauplust üle Eesti omandas tänavu jaanuaris varem Moskva Pangale kuulunud enamusosaluse AS-is Eesti Krediidipank. Coopi eesmärgiks on luua Krediidipanga põhjal tugev Eesti kapitalil põhinev Coop Pank, mis kasutab ära jaekaubanduse ja panganduse vahel tekkivat sünergiat ning toob igapäevased pangateenused taas inimeste kodu lähedale. 19 ühistust koosneval Coop Eestil on umbes 80 000 eraisikust omanikku ja ligi 600 000 püsiklienti.

Krediidipank võtab Coop Panga ärinime ja kaubamärgi ametlikult kasutusele tänavu sügisel. Suve lõpus ja sügisel saavad Coop Panga brändile vastava väljanägemise 12 Krediidipanga kontorit üle Eesti. Samal ajal on plaanis avada mitmel pool uusi panga esindusi ning teha igapäevased pangateenused järk-järgult kättesaadavaks Coopi kauplustes üle Eesti.